Saturday, March 2, 2013

Vulnerable, and all sorts if antics.

Im a girl. But above all, Im a daughter, Im a servant. Dan aku tak lari dari melalukan kesilapan.

Kalau diri kita sendiri buat banyak salah, orang lain pun sama jugak. Kita semua tak dapat nak lari dari buat kesilapan.
Dalam dunia ni, semua orang ada mission masing masing. Semua orang ada kelemahan masing masing, dan dalam waktu sedikit kat dunia ni lah, manusia akan cuba untuk memperbaiki diri sendiri, walaupun sebenarnya kita tak mampu nak erase semua kelemahan tu.
Kita semua manusia biasa.

Aku harap juga yang orang lain pernah rasa tak selamat dah nak hidup kat dunia ni. Atas alasan perang ke, maksiat berleluasa ke, kiamat nak dekat ke, masing masing ada alasan dia sendiri. Munglin agak drastik nak cakap yang hidup kita ni tak selamat, sebab kalau nak bandingkan hidup kita di Malaysia atau Kanada, apa sangatlah "ke-tidak-selamatan" tu berbanding dengan orang orang yang hari hari angkat ak47 sebab nak pertahankan diri, keluarga, agama, bangsa, negara. Kita tak layak nak complain pun. Malah, even to think that we're not safe is out of the question.

So today, I have no idea why I was so ticked off with everything around me.

Aku rasa tak selamat aku nak cerita "masalah" aku dengan kawan kawan aku. Sebab diorang boleh je senang2 nak "TER" cerita kat orang lain.
Semua pun ada kawan yang macam tu. Sapa kita nak salahkan? Diorang sebab diorang ceritakan hal kita kat orang lain? Diri sendiri sebab we took that step to tell that person in the first place?

We have a long list of things that we dont like, things we expect others to do because we try so hard to do good towards them hoping that they would do to, people we try to avoid, places we never want to visit, subjects that scare the crap out of us, semua benda ni dunia je!

Aku jugak tak rasa yang aku sorang je dalam dunia ni yang kadang kadang rasa at pit bottom. Rasa semua benda kat dunia ni tak relevant pun dengan apa goal sebenar hidup ni : Jannah.

Jadi, apa sebenarnya yang aku rasa ni?

No comments:

Post a Comment